Duygusal Zeka ve İkebana

image (10)

Duygusal zeka , duygularını iyi bilen, onları kontrol edebilen, başkalarının duygularını anlayan bir ruh zenginliğine işaret ediyor. Ruhumuzda biriktirmiş olduğumuz o kadar çok olumlu ve olumsuzluklar var ki….Bunların bizi sıkan, içimizi acıtan, kötümser olmamıza sebep olan,depresif hale getirenlerinden kurtulmak kolay değil.Bu olumsuzlukların bir kısmı bizim gündelik hayatta mal, mülk,para hırsıyla yanıp tutuştuğumuz,etiket peşinde koştuğumuz, başkaları ne der diye düşünüp canımızı sıktığımız konular olabilir. Veya bize karşıızdakinin bilerek ve isteyerek yaptığı haksızlıklar olabilir. Yahut yaşamın acımasız tarafları olabilir. Eğer duygusal zekamızı kullanmayı biliyorsak bu olumsuzluklar bizi ya hiç acıtmaz, ya da az acıtır. Biz bu farkındalığa erişmişsek ,bunlardan arınmamız gerektiğinin de farkına varma zamanı gelmiş demektir. Bunu nasıl mı yapacağız?

Size bu konuda yardımcı olabilirim. Doğa ve çiçek ve toprakla uğraşın. Toprakla uğraşmak zor geliyorsa evinizde saksılarda çiçek yetiştirin. Toprağa elinizi değdirmeniz demek, negatif enerjinizi ona boşaltmanız demektir.

Saksı ile uğraşmak istemiyorsanız haftada bir evinize çiçek alın. Onların o güzel renk ve kokuları sizi ferahlatıp rahatlatacaktır.

Eğer çiçekler sayesinde terapiye girmişcesine rahatlamak istiyorsanız , muhteşem bir felsefesi olan İKEBANA sanatını öğrenin ve haftada bir uygulayın.

Çiçek sevgi demektir.

Sevgi ve çiçekle kalın.

 

 

2 responses

  1. Bayıldım bu yazıya Füsun hanım…Nasıl güzel tespit etmiş Hilmi bey…İnsan gerçekten kendiyle uğraşmalı, kendini keşfetmeli…Bir başkasının ne yaptığı ile zamanını boşa harcamamalı…
    Yaşam savaşı hepimizde var ama bir şekil duygularımızı arındırma yollarını bulmalıyız…
    İnanır mısınız ben zamana yetişemiyorum, boş durursam hasta oluyorum…Çiçek ve toprak müthiş bir uğraş, doktora gitmeme hiç bir zaman gerek olmamıştır..Bazen çok öfkeli birini sakinleştirebilirim ve yumuşatırım, sadece güzelliklerden bahsederim. Bunu çocuklarımda çok denemişimdir ve her zaman kötü düşüncelerden uzaklaştırma yolunu aramışımdır…Yaptığım her telkin onların, insanlara hayvanlara, bitkilere vicdanlı olmasını büyük ölçüde sağlamıştır..
    .Evet, doğa her şeye çaredir, yeter ki, fark edelim.
    Teşekkürler bizi aydınlattığınız için, sevgiler.

    Liked by 1 kişi

  2. Sibel hanım, katkılarınızdan dolayı teşekkür ederim..
    Ben de sizin gibi boş duramayanlardanım. Bir meşguliyetim yoksa, boş durmak, tv izlemek vs. beni tatmin etmiyor.Depresif ruh haline giriyorum. Ben de günlerin 24 saaten fazla olmasını isterdim.Böylece yapmak istediklerimin daha çoğunu gerçekleştirirdim.
    Doğa ve çiçek insanı istinasız pozitif tutuyor. Bunca zamanır, ne kadar yorgun veya üzgün olursam olayım, ikebana yaparken hemen değişiyorum. Öğrencilerime ikebanayı öğretirken hala heyecanlanıyorum. .

    Beğen

Bir Cevap Yazın

